Köpvillkor, leverans och reklamation
Varje vara anges med pris exklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalning sker mot faktura, Kredit- och Betalkort eller Paypal. Vi tillhandahåller kortbetalning via Payson.
Fakturans betalningsvillkor är normalt 14 dagar netto för konsument och 30 dagar netto för företag. Vid betalningspåminnelse tillkommer lagstadgad avgift på 50kr per påminnelse samt dröjsmålsränta med 12 % per år. Vid inkasso tillkommer inkassoföretagets kostnader och avgifter.
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna fullfölja avtalet gentemot dig. Vi lämnar inte ut era person/företagsuppgifter till tredje part. Informationen lagras enbart för internt bruk. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall.
Vi skickar företagspaket med DBschenker eller Postnord över hela landet. I Norrland kan vi även erbjuda Bussgods. Alla produkter är försäkrade via vårt transportföretag. Vid mottagarfrakt ansvarar kunden för försäkring.
Den genomsnittliga leveranstiden är 2-5 arbetsdagar. Order mottagna före klockan 12.00 skickas som regel samma dag. Vid brådskande leveranser kontakta oss för offert på Express leverans.
Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.
Om varan inte finns i lager vid ordertillfälle bekräftas beräknad leveranstid via mail efter avslutad beställning.
Kontroll vid leverans:
Kolla att antal kolli stämmer med fraktsedeln aviseringen innan du kvitterar leveransen.
Kontrollera att förpackningen inte är skadad. Vid skada anmäl direkt till transportören.
Har vi skickat fel vara, kontakta då kundservice så hjälper vi er.
Vi lämnar garanti i linje med våra leverantörer, vilket innebär minst 1 år. Vissa produkter har även angivit visst antal drifttimmar som garantiperiod, detta gäller vissa pumpar och motorer bl.a.
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (9-16§) har du som konsument rätt att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller under 14 dagar. Vill du ånga ditt köp kontakta kundservice för vidare instruktioner, telefon 090 – 12 15 50 eller info@hydraulkompaniet.se.
Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot leveransen eller en väsentlig del av den. Du är skyldig att returnera varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Vid retur ansvarar vi ej för godset under transport. Innan du gör en retur ska du först meddela kundservice innan du skickar tillbaka varan.
Beställningsvaror kan inte returneras eller avbokas efter att beställningen är slutförd.
Ångerrätten är ej tillämplig för näringsidkare om inget annat avtalats.
Vid reklamation kontakta vår kundservice på 090 – 12 15 50 eller via vår mail quality@hydraulkompaniet.se. Vid kontakt uppge ert kundnummer eller ordernummer för att vi lättare ska kunna hantera ert ärende.
Godkänd reklamation ersätts med ny vara alternativt pengarna tillbaka. Vid alla godkända reklamationer står Hydraulkompaniet för returfraktkostnaden.