Här nedan hittar du svar på alla de vanligaste frågorna vi tar emot här på Hydraulkompaniet. Ta gärna en titt här innan du slår en oss en signal för att snabbt hitta en lösning på dina funderingar.
Vanliga frågor och svar
Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Din orderbekräftelse skickas per automatik till den mejladress som är angiven i kassan vid köpet.
Har du inte fått någon orderbekräftelse direkt efter att ordern är slutförd kan detta bero på att ordern inte slutförts korrekt eller att du angivit en felaktig mejladress.
Kontrollera så du har angivit rätt mejladress, om du har råkat ange en felaktig mejladress så kan du kontakta kundservice så kan vi justera det i efterhand.
Varför har min beställning inte gått igenom?
I de flesta fall beror detta på att betaltransaktionen inte gått igenom korrekt.
Testa ett annat betalsätt eller kontakta kundservice för vidare hjälp.
Vilka betalsätt erbjuder ni?
Hos oss kan du välja mellan följande:
Klarna (Klarna innehar kortbetalning, Swish, direktbetalning och delbetalnings planer).
Paypal om du handlar från ett land där inte Klarna fungerar.
B2B Faktura, om du har öppnat ett konto hos oss. Detta gör du lättast direkt här i på hemsidan eller ringer vår kundservice.
Kan jag handla som företagskund?
Självklart! När du skapar ett konto kryssa i rutan att du vill bli fakturakund och fyller sedan i org.nr samt resterande bolagsuppgifter.
Varför kan jag inte välja B2B faktura?
För att få handla mot B2B faktura måste vi ha godkänt dig som faktura kund.
Kontakta oss efter att du öppnat ett konto så granskar vi ditt företag och om allt ser bra ut öppnar för B2B faktura.
Var är min B2B faktura?
Om du handlar mot B2B faktura kommer inte fakturan förens vi har levererat ordern.
Om du trots det inte har fått fakturan efter skickad order kolla i skräpposten på e-postadressen du angivit på ditt konto. Kontakta kundservice om do trots detta inte hittar igen din faktura.
Vad kostar frakten?
Vi har en fast fraktkostnad på 95:- för företagspaket eller 64:- exkl moms för paket till ombud och kunder i Sverige. Detta kan låta mycket om man bara beställer ett filter. Men tänk på att du har samma fraktkostnad om du beställer en hel kartong eller en hydraulpump!
Samma gäller för kunder inom EU som har en fraktkostnad på 440:- eller 605:- SEK beroende på vilken ZON.
Du märker vilken pris zon ditt land ligger i vid checkout.
Internationella kunder utan för EU får som standard handla på EXW och hantera frakten själv. Vi kan även erbjuda frakt med tillexempel Schenker, DHLExpress eller Fedex men då läggs fraktkostnad på ordern i efterhand när vi beräknat frakten.
Vem kör mitt paket?
Vi använder Schenker som standardleverantör för både direktleveranser och ombudsfrakt.
Vi kan använda andra speditörer efter önskemål men då kan också extra fraktkostnad debiteras.
Vad kostar det att returnera en produkt?
Som kund har du alltid 14 dagars ångerätt. Är det så att vi har skickat fel vara eller varan är defekt så står vi för returen, vid övriga fall får man bekosta returen själv.
Kan jag lämna tillbaka en öppnad produkt?
Kontakta oss så går vi igenom skicket på varan och tar ett beslut efter det. Varor i obrutna kartonger tas generellt emot så länge även kartongen är i bra skick.
Hur lång är garantitiden på min produkt?
Generellt så garantitiden 1år. Detta kan dock skilja mellan olika fabrikat och leverantörer. Kontakta oss om du är osäker.
Vilka öppettider har ni?
Vi har generellt öppet mellan 07.00 och 16.00.
Röda dagar håller vi stängt och även vissa klämdagar.
Högkvalitativa lösningar med över 40 års erfarenhet.